info@arshabitumen.com

مریوان، جنب هنرستان قدس، ساختمان بازرگانی هژیر، طبقه ۳، واحد ۵

معرفی محصول

قیر 60/70 چیست؟ معرفی کامل

قیر گرید ۷۰/۶۰ یکی از انواع مشتقات نفت خام به حساب می‌آید که می‌توانیم از طریق برج‌های تقطیری که در پالایشگاه‌ها هستند، آن را بدست‌آوریم. این نوع قیر به قیر شل معروف است و موادی که آن را تشکیل می‌دهند، شامل آسفالتین و مالتین هستند.

قیر گرید ۷۰/۶۰ یکی از انواع مشتقات نفت خام به حساب می‌آید که می‌توانیم از طریق برج‌های تقطیری که در پالایشگاه‌ها هستند، آن را بدست‌آوریم. این نوع قیر به قیر شل معروف است و موادی که آن را تشکیل می‌دهند، شامل آسفالتین و مالتین هستند. مقدار ۷۰/۶۰ در واقع بدنه و نقطه نرمی قیر مربوطه را تعیین می‌نماید و باید این مورد را در نظر داشته باشید. استفاده از قیر۷۰/۶۰ که به آن قیر روکشی گفته می‌شود، در بیشتر صنایع توانسته عملکرد خوبی را از خودش نشان دهد و در دما‌های بسیاری نیز استفاده می‌شود. در این جا ما قصد داریم به بررسی قیر گرید به صورت جزیی بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

مشخصات قیر گرید 70/60

این قیر در دمای محیط می‌تواند از خودش نرمی و قابلیت انعطاف را نشان دهد در صورتی که این قیر را در دمای ۴۶ تا ۵۹ درجه قرار دهیم می‌توانیم به شکل کاملاً روان آن نیز دست یابیم. مقدار ۷۰/۶۰ که برای این قیر در نظر گرفته می‌شود به این معناست که این قیر به مقدار ۶۰ تا ۷۰ صدم میلی‌متر قابلیت نفوذ در خودش دارد.

در قیر شل ۷۰/۶۰، حالت قیر نیز به مقدار دمای آن بستگی خواهد داشت. در واقع باید در نظر داشته باشید که رابطه دما و مقدار سختی قیر که در آن است، به نوع نفت خام مصرفی که در تولید قیر و روش تصفیه پالایش آن به کار می‌رود، بستگی خواهد داشت.

همچنین این نوع قیر چسبندگی بسیار بالایی را به خودش اختصاص می‌دهد. این مورد به این معناست که اگر ما بخواهیم آن را روی سیمان بریزیم، به راحتی به سیمان می‌چسبد و توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست. در صورتی که قیر شل عنوان شده به استاندارد‌های جهانی نزدیک باشد، می‌توانیم کیفیت بسیار بالایی را نیز برای آن در نظر بگیریم.

مشخصات فنی قیر 70/60

نحوه تولید قیر 60/70

تولید قیر می‌تواند به دو شیوه پیوسته و ناپیوسته انجام شود که هرکدام شرایط خاص خود را دارند.

  1. در فرآیند ناپیوسته برج هوادهی با حجم مشخصی از خوراک پرشده و بعد از دمیدن هوا در شرایط ویژه و رسیدن محصول به مشخصات مورد نظر، برج تخلیه می‌شود و محتوای آن وارد مخازن خواهند شد.
  2. در فرآیند پیوسته مقدار مشخصی از خوراک با دمای مشخص به صورت پیوسته وارد برج هوادهی می‌شود و بعد از عملیات هوادهی از برج خارج خواهد شد. این روش معمولا در پالایشگاه‌ها استفاده‌ شده و کنترل و انجام فرآیند را ساده‌تر می‌کند و با کمتر شدن هوای مصرفی زمان هوادهی کوتاه‌تر می‌شود.

بررسی کاربرد قیر گرید ۷۰/۶۰

از کاربرد‌هایی که می‌توانیم برای قیر گرید ۷۰/۶۰ در نظر بگیریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  1. این ماده به دلیل این که شل است و درجه نفوذ مناسبی نیز دارد، به راحتی در بیشتر راه‌سازی‌ها و ایزوگام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. این قیر بیشتر در جاده‌ها و مناطق معتدل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. مقاومت بسیار بالایی را نسبت به شرایط جوی می‌توانیم برای این نوع قیر در نظر بگیریم.

نتیجه‌گیری

در این محتوا ما به بررسی قیر گرید ۷۰/۶۰ پرداختیم، نکات مهمی که باید در خصوص این نوع قیر در نظر بگیرید این است که برای راه‌سازی و ساخت و ساز می‌توانیم از آن استفاده کنیم. درجه نفوذ آن چیزی در حدود ۶۰ الی ۴۰ صدم میلی‌متر را در دمای ۴۶ تا ۵۶ درجه را به خودش اختصاص می‌دهد. در هنگام تهیه این قیر باید مقدار درجه نفوذ و میزان چسبندگی آن را نیز به طور کامل در نظر بگیریم، این امر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.